#nyblogg

”Do you trust me?”

Litar du på mig?

Jag tänker på den där scenen i Titanic när Leonardo DiCaprio och Kate Winslet står längst fram i båten och Leo ställer sig lite bakom och greppar tag i Kate som utbrister ”I’M FLYING! I’M FLYING, JACK!!!!” Lite så ser jag på här bloggen. Jag är Leo (förstås), du är Kate Winslet och det stora havet är internet med alla MILJONTALS mp3:or, youtubeklipp och animerade gif:ar som strömmar förbi. Litar du på mitt omdöme? I så fall ser jag det som min uppgift att plocka ut det som är värt att se eller lyssna på ‒ vare sig det är en bild på en skitgullig kattunge eller ett nytt obskyrt chillwave-band från New York . Är det nåt att ha, då postar jag det. SLÄPP BARA TAGET! (Oklart var Titanic och själva isberget kommer in i liknelsen men den delen av filmen var i alla fall värdelös.)

Och eftersom själva avsikten är att enbart skriva om saker jag tycker är bra behöver ni inte oroa er för några Lex Takida-anmälningar eller liknande (för det finns twitter?). Det är IDEL kärlek bakom alla tips och recensioner.

Min andra blogg, dock.blogg.se, finns kvar, för den som är intresserad, men den mesta aktiviteten kommer förstås att ske här framöver.

Väl mött.
Martin

6 kommentarer

Filed under Text

6 responses to “#nyblogg

  1. klart att vi följer med -lägger till i bloglovin-

  2. helt klart man följer med! vad kul med en sådan här blogg!😀

  3. Pingback: Video: Snubbe blir träffad i ansiktet med en vattenballong som inte går sönder | daglig basis | tipsar om musik, film och random populärkultur ‒ på daglig basis

Kommentera

